Kevään ja kesän tapahtumia

25.4.2024

Tätä kirjoittaessani takatalvi alkaa hellittää ja innokkaimmat meistä jo raottelevat pressuja veneiden päältä.

Veneilykausi on vasta alkamassa, mutta kesän tapahtumia on suunniteltu pitkin talvea. Myös Oskarinniemen tukikohdan monitoimitilan rakentaminen on edennyt hyvin ahkeran ja ammattitaitoisen talkooväen ansiosta. Jäljellä olevia töitä ovat vielä kattopaneelien, lattian ja kalusteiden asennus.

Junioritoimmintaan on tulossa tulevana kautena merkittävä piristysruiske. Kolme seuramme jäsentä osallistuu parasta aikaa SPV:n järjestämälle juniorikouluttajakurssille. Viime vuonna Savonlinna kouluihin hankittu veneilyä ja vesiturvallisuutta käsittelevä oppimateriaali on ollut käytössä ja toukokuun aikana muutama koululuokka tulee Laitaatsillan tukikohtaamme tutustumaan harrastukseen ja jollakalustoomme. Varsinaisena huipentumana järjestetään Kankaisissa junioreiden (9-12- vuotiaat) purjehdusleiri 31.7.-2.8. Leirin mahdollistaa Savonlinnan pursiseuran kumppanina LähiTapiola Savo-Karjala.

Perinteinen veneilykauden avaus järjestetään Kankaisissa Lauantaina 8.6. Ohjelmana totuttuun tapaan lipunnosto, purjehduskilpailu, saunomista ja yhdessäoloa.

Heinäkuun ohjelmassa on luonnollisesti Oopperaregatta, jonka ajankohdasta jä järjestelyistä myöhemmin. Lisäinformaatiota on tulossa myös kevään 2024 katsastuksista.

Käykää välillä vilkaisemassa tapahtumakalenteria ja uutispalstaa, niin pysytte ajan tasalla tapahtumista!

kevätterveisin

Veikko Karvanen